reklama

Zimný stop

Aj v zime sa dá stopovať. Len sa treba lepšie obliecť a obuť. Je také nepísané pravidlo, že čím je viac stupňov pod nulou, ľudia sú ochotnejší brať stopárov. V poslednom čase som zistil, že je to dosť relatívne a závisí to od regiónu a mnohých iných faktorov. Ale ja stále verím, že všade sa nájdu dobrí ľudia. Aj keď niekedy len cestou nazad.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)
Obrázok blogu

Kedysi dávno, cestou na Východ, mi zastavilo Volvo S60 s cudzími značkami. No, také moc neberú. Z ústretového a príjemného pána sa vykľuje Poliak z Krakowa. - A to často beriete stopárov? také pekné a nové auto a ešte aj cudzinec. - Ale gdy zima jest tak wielka, przykro mi, ze nie bralem teba. Tak fajn, aj ja som mu po ceste celkom dobre rozumel. V Ružomberku po tme, v snehu a s čelovkou. A hádam niečo zastaví. Tak tretie vozidlo a hned kamión.No to bude sranda. Milý šedivý bradatý pán. - Čo tam budeš stáť sám v takej zime a v tme. Ja som celý deň sám v kabíne, a idem do Francúzska. Veď idú Vianoce, dobro treba robiť, bude nám veselšie. A fajn debata o živote so sveta skúseným a životom ostrieľaným chlapíkom ...z ktorého vyšiel nakoniec eurokomisárov brat. Dvakrát sa mi v zime stalo, že som sa nedostal tam kde som chcel. Nebolo totiž dosť stupňov pod nulou. Naposledy som tak ostal visieť niekde pri Leviciach. Aspoň, že v blízkej reštaurácii mali dobrú kávu a milú usmievavú čašníčku. Aj malé veci vedia potešiť. O pár dní neskôr, keď som sa na to vykašľal v Topoľčanoch smerom na Piešťany, zobral ma cestou domov dôchodca. Aby som sa šiel kúpať. On je starý ľadový medveď a má rád len studenú vodu. Za komunistov keď plával cez Dunaj do Ostrihomu musel plávať s pasom. Na druhej strane mu to policajt orazil a plával naspäť. Volal ma, aby som šiel s ním. No ja mam ale predsa radšej len teplú vodu. Do Prievidze v zásobovacom aute... -Dnes je veľmi ťažko s robotou na Slovensku. Ty máš celkom dobrú šancu nájsť si prácu. Ja som skončil Vysokú školu a aj tak som sa nezamestnal v mojom odbore. Lietam hore dolu, z práce do práce. Tam ťa chcú len na dobu určitú a krátku, tam zase len na čiastočný úväzok, inde zase potrebuješ reč alebo prax. Kedysi som vozil ľudí na mikrobuse do Holandska, ani to sa mi moc nerozbehlo. Ničilo ma to. Normálne som mal dni kedy som si sadol za volant v Stredu ráno, a skončil v Sobotu večer. Bez jedinej minúty spánku. Musel som s tým prestať. Však som už mal "haluze". Idem ti po diaľnici, a že tento tunel tu nebol pred týždňom. Alebo a čo robia tie vysokánske topole pri diaľnici? Raz som sa tak zľakol, že mi zmizol spolucestujúci. Len spal a zošuchol sa. Kolega mal takisto podobné stavy. Jemu šiel dobre biznis. Až kým nezaspal a nemal nehodu. Zomrel mu zákazník. Skončili sme ... Nebudem doma sedieť keď je konečne po štátnici voľno. Treba ísť niekde na výlet. A tak dáme si smer Rajecká Lesná, je tam pekný betlehem a v Rajeckej doline je že vraj nejaký gejzír. Počasie nehlásili najideálnejšie, malo snežiť. Okolo jedenástej prestalo. Neváhal som a ideme. Do cieľa som sa dostal bez problémov, síce bolo mierne zamračené, no nesnežilo. Asi hodinku som sa zdržal v kostole. Vyšiel som von a nevidel som pre seba. Všetko biele. Začalo husto snežiť. Dal som si na seba všetky veci, čo som mal. Len oči mi bolo vidieť. Ostatne bolo viac menej biele. Stojím pri ceste smerom na Fačkovské sedlo. Cestu nevidieť, cestári nestíhajú. Sem tam sa v diaľke mihnú svetlá. Kto vie či ma je vôbec vidieť. Zopár šoférov zapadlo. O chvíľu prešiel aj odhŕnač a dve policajné autá. No super tí tu chýbali. AK ma tu niekto nevezme zapadnem tu snehom aj ja. Ešte pár minút a zastavilo mi auto. Bývalý vojak. - Stopárov zásadne neberiem, ale keď je takéto hnusné počasie, rád by som ti pomohol, ináč tu ostaneš až do Mája. Na dvojke sme šli dvadsiatkou cez kopce asi hodinu. Občas nezaškodí trochu adrenalínu. Pred nami aj za nami kolóna áut, na čele s odhŕňačom. Opačný smer už uzavreli. Ako som vyskočil v PD, za chvíľu som mal auto. Už som cestoval s kadejakými zvermi od psov, mačiek, morčiat, zajacov, fretiek, anduliek, ale s koňom som ešte nešiel. Najväčší chovateľ arabských koní na Slovensku bol celkom fajn. Do toho Brna by som možno aj šiel. ...svet je malý... a ľudia sú stále ešte dobrí... len na to občas potrebujú zimu a príležitosť stretnúť toho druhého (aj na ceste)...

Dominik Dzian

Dominik Dzian

Bloger 
  • Počet článkov:  32
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Stopár, turista, animátor, priateľ, manžel, otec, lekár-anesteziológ. Zoznam autorových rubrík:  Z toho poznám, že ma Máš rádStopom svetomSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu