reklama

Aj ja chcem byť policajtom!

Píšem ako pozorovateľ z miesta spolujazdca, stopára, ako vždy. Mal som deň voľna, vonku je príšerné teplo, slnko praží, je úplne jasná obloha. Vraciam sa z mojej dnešnej destinácie, bol som sa poprechádzať na Staré Hory (pútnické miesto medzi Banskou Bystricou a Donovalmi). Cestou späť zo Žarnovice som chytil ideálny stop. Budem skoro doma. Paráda. Na ceste som postál asi desať minút. Zastavila mi veľká dodávka, mala príves a na ňom naložené rovnako veľké auto. Priamo do Partizánskeho. Super. Lepšie to už ani nemôže byť. Opak, bolo. Či lepšie, či horšie, ako pre koho, ja som sa náramne pobavil.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)

Chalanisko cestou riadne dusil tú mašinu, počas mierneho stúpania auto začalo dymiť.

-No do ****, aby sa mi motor neprehrial a nezadrel. Á pustím kúrenie, otvor si okno, nech ti nie je teplo.

Vonku bolo niečo cez tridsať. Auto spokojne priadlo do serpentín. Dokonca sa aj mierne ochladil motor. Trošku nám teplo bolo.

-Len aby niekde policajti neboli.

- No, dúfam, že nebudú, minule keď som sa tak vracal zo zahraničia, dva dni nič a v poslednej dedine ma chytili.

- Ináč, ja by som to ani nemal šoférovať, na príves potrebuješ „Éčko“ a je to nad 3,5 tony, to ti treba „Céčko“. A ja mám len „Béčko“. A toto auto ani nesmie ťahať takýto veľký náklad. Čo už. Verme, že zelení nebudú voľakde sliediť.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Cestou nadol tými kopcami, to s autom mierne kývalo.

-No dúfam, že sa s tou kravou neprekotím voľakde do kanála.

-Tak pôjdeme na druhom.

-Tá druhá nemá baterku. Na nej sa nedá ísť.

Cesta beží celkom rýchlo, opäť raz zaujímavá situácia.

V poslednej dedine pred mojím rodným mestom.

-No, už len kúsok a sme doma. Nikde neboli fízli.

V diaľke zaparkované na okraji cesty čierne civilné auto. Bol to moment. Na cestu pred naše auto vyskočila osoba. Bolo to v sekunde nestihol som si uvedomiť, že to je policajt. Vytasil tú ich červenú panvicu, aby sme zastali. Šofér to absolútne nečakal. V miernom šoku, to stočil na prašnú krajnicu a zaflekoval. V priebehu si neodpustil ešte pár šťavnatých slov na adresu strážcov zákona. Sedeli sme v aute a čakali, čo sa bude diať. Jedno nám to nebolo..

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prišla tá "akčná" policajtka, čo nám vehementne skočila do cesty.

-Dobrý deň pán vodič, cestná kontrola!

Spoza je chrbta sa vynorí druhý kolega v zelenom, s úsmevom od ucha k uchu, mľaskajúc pritom žuvačku. Suverénne sa oprel o zrkadlo a spustil.

-No, čo pán vodič, dobre som vám prečítal z pier? Do p*** vy*******, k***** zelení?

V miernom strese vodič priznal, že niečo podobné myslel a aj povedal.

-Vaša kolegyňa mi skočila do cesty, skoro ma šľak trafil. Prečo ste sa tak ukryli? Absolútne sme vás nezbadali.

-My nemusíme byť na viditeľnom mieste.

A začali nám prednášať nejaké najnovšie paragrafy od policajného prezidenta.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

-Nameral som vás zo 120 metrov, išli ste 65 km/h dolu kopcom.

- Nevšimol som si tachometer, už bol koniec dediny. Dáte mi pokutu?

-To bude na 40 Eur.

-Ale ja tu mám len 25 Eur.

-No dobre, nejako sa dohodneme.

Zobrali mu papiere.

-Do prdele, ak si všimne, že nemám v poriadku vodičák, to bude za veľa.

Asi po pár minútach prišla policajtka s blokovou pokutou 20 Eur, vodič to podpísal a zaplatil. Dostal aj dôležité napomenutie.

-A nabudúce už jazdite pomalšie, nespoliehajte sa na koniec dediny, máme hliadky všade!

Vrátili mu papiere a my sme v pokoji odišli.

-No to bolo zadarmo tých 20 Eur, ja som čakal, že dostanem aspoň 200 alebo 300 Eur.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

-Ešteže máme takých super policajtov, pravda?

Vtipná, zvláštna, reálna situácia z ciest. Takúto skúsenosť s policajtmi som naživo nevidel, len počul.

Keby viem, idem k policajtom aj ja. Aspoň by ma za tých osem mesiacov „ťažkého rýchlo-kurzu“(určite sú aj výnimky a nie všetci policajti sú z jedného vreca) naučili perfektne sa skrývať za auto, skákať šoférom do cesty, čítať dokonale z pier, odčítavať presne rýchlosť z radaru, recitovať paragrafy a prehliadať banality...

Dominik Dzian

Dominik Dzian

Bloger 
  • Počet článkov:  32
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Stopár, turista, animátor, priateľ, manžel, otec, lekár-anesteziológ. Zoznam autorových rubrík:  Z toho poznám, že ma Máš rádStopom svetomSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu